Programy partnerskie - na czym to polega?

W obecnych czasach wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań do swoich platform. Klienci e-sklepów chętnie korzystają z wszelkiego typu usług usprawniających dokonywanie zakupów i optymalizujących płatności. Coraz więcej sprzedawców korzysta również z rozmaitych programów partnerskich, będących doskonałym przykładem e-marketingu. Wśród programów partnerskich, które cieszą się największym zainteresowaniem, znajduje się program stworzony przez Dotpay. Jak działa takie rozwiązanie i w jaki sposób usprawnia funkcjonowanie sklepu internetowego? Zapraszamy do lektury.

Podstawową zasadą działania programów partnerskich jest to, że biorą w nim udział dwie strony. Partnerem jest osoba polecająca daną usługę, której wyłączną dystrybucją zajmuje się realizator programu (w tym przypadku firma Dotpay). Partner otrzymuje wynagrodzenie na określone akcje, które wiążą się z polecaniem usług realizatora. Przykładowo, gdy klient partnera w trakcie zakupów w sklepie internetowym skorzysta z płatności realizowanych przez firmę Dotpay, partner (czyli właśnie e-sklep) otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie ze strony Dotpay.

Z programu partnerskiego Dotpay przede wszystkim mogą skorzystać firmy posiadające własne serwisy internetowe, firmy udostępniające systemy wykonywania rezerwacji, właściciele pasaży handlowych w Internecie oraz przedsiębiorstwa zajmujące się dystrybucją oprogramowania do sklepów internetowych. Dotpay zaznacza, iż wdrożenie do działalności firmy programu partnerskiego pozwala na umożliwienie kupującym korzystania z korzystniejszych warunków obsługi płatności. System partnerski Dotpay pozwala także partnerowi zarabianie na każdej transakcji.

W celu skorzystania z programu partnerskiego Dotpay należy jedynie podpisać odpowiednią umowę, a następnie polecać korzystanie z usług firmy swoim klientom. Program pozwala na cykliczne zarabianie na poleconych transakcjach. Po podpisaniu umowy, partner otrzymuje wgląd do platformy, na której może na bieżąco śledzić zysk z poleconych transakcji.

Realizator udostępnia partnerowi wszystkie konieczne elementy strategii promocyjnej, w tym osadza na stronie sklepu internetowego link prowadzący do Dotpay (tak zwany link afiliacyjny). Stosowanie linków afiliacyjnych jest cechą charakterystyczną wszystkich programów partnerskich. Taki link zawiera zakodowaną informację pozwalającą zidentyfikować daną osobę jako użytkownika programu.

Od strony klienta wygląda to następująco: gdy klient dokona rejestracji w systemie Dotpay, zostaną mu przedstawione atrakcyjne i indywidualnie dostosowane warunki umowy, co w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu zaufania i zadowolenia kupującego. Dlatego korzyści z brania udziału z programów partnerskich są obustronne.

Aby partner mógł czerpać zysk z programu Dotpay, jego klienci muszą kliknąć na osadzony na stronie link prowadzący do programu. Po kliknięciu na link następuje przekierowanie klienta na stronę rejestracyjną systemu Dotpay. Od tego momentu partner otrzymuje wynagrodzenie od każdej transakcji w obrębie Dotpay, którą przeprowadzą jego klienci.

Programy partnerskie są obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów na zarabianie w Internecie. Program Dotpay jest dedykowany właścicielom stron internetowych chcących polecać opłacanie sprzedawanych przez nich towarów i usług za pomocą płatności Dotpay. Rozwiązanie idealnie sprawdzi się na przykład w systemach rezerwacji biletów, w porównywarkach cenowych oraz pasażów internetowych online.

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Serwis poświęcony sprzedaży internetowej, płatnościom internetowym oraz ciekawostkom z branży e-commerce. Zapraszamy do czytania.

 

płatności dla sklepów