Usługi

Jak wykorzystać marketing sensoryczny w swoim biznesie

W latach 90. XIX wieku Pear’s Soap była pierwszą marką na świecie, która wykorzystała reklamę wizualną do promowania swojej marki wśród opinii publicznej.

Od tego czasu reklama przeszła wiele wcieleń; jednak podejście jest takie samo. Pokazując wizualizację produktu lub usługi i przedstawiając korzyści, dajesz odbiorcom sposób na lepsze zrozumienie Twojej oferty.

Obecnie wizualny marketing sensoryczny dzieli się na różne podejścia. Stoi za tym cała sztuka i nauka, która przekonuje ludzi do kupowania.

Oto najczęstsze sposoby, w jakie marki wykorzystują wizualizacje jako część swoich technik marketingu sensorycznego:

Zabarwienie

Schematy kolorów wpływają na ludzi w różny sposób i nadają marce inny wygląd. Na przykład kolor czerwony oznacza pasję i emocje, podczas gdy kolor zielony jest bardziej całościowy i środowiskowy. Z każdym kolorem  wiążą się uczucia i emocje . Im lepiej je zrozumiesz, tym większe prawdopodobieństwo, że wybierzesz te najlepsze, które przypadną do gustu Twoim klientom.

Obrazy

Wykorzystanie obrazów w reklamie to świetny sposób na szybkie przyciągnięcie uwagi. Jeśli umieszczasz zdjęcia ludzi w swoich reklamach, odwołuje się to do ludzkiego zainteresowania innymi. Kiedy widzimy, jak inni coś robią, jest bardziej prawdopodobne, że spróbujemy tego sami.

Niektóre firmy wykorzystują również środowiska lub obiekty w swoich obrazach. Oba mogą pomóc w stworzeniu szerszego wrażenia o marce i zwiększeniu zainteresowania osoby oglądającej reklamę.

Tekst

Być może nie od razu pomyślisz o słowie pisanym jako o medium wizualnym, ale właśnie nim jest. Zdolność wywierania wpływu za pomocą słowa pisanego może być najstarszą formą marketingu. 

Prosty napis na drzwiach promujący firmę to forma marketingu wizualnego. Ten napisany artykuł na blogu jest formą marketingu wizualnego. Każdy rodzaj nagłówka w reklamie, który jest połączony z obrazami i odpowiednią czcionką, może mieć znaczący wpływ.

Grafika

Czasami zamiast fotografii niektóre firmy wolą używać grafiki, takiej jak ilustracje, diagramy, symbole i grafiki generowane komputerowo.

Wideo

Następną ewolucją obrazów są ruchome obrazy i strategie marketingowe. Telewizja była pierwszą metodą, dzięki której firmy mogły prowadzić marketing wizualny. Wraz ze wzrostem wideo w Internecie w ciągu ostatnich 25 lat, marketing wideo jest bardzo popularny. Stockowy materiał wideo jest używany w wielu reklamach online, aby pokazać użytkownikowi, jakie korzyści może przynieść produkt.

Światło

Oświetlenie w historii lub otoczeniu firmy to rodzaj marketingu wizualnego, który może zmienić wygląd i styl marki. Niektóre sklepy detaliczne będą używać nastrojowego oświetlenia lub lamp zamiast górnych świateł, aby zmienić wrażenia klientów.