Jak wybrać płatności do swojego sklepu internetowego

Choć z punktu widzenia klienta kluczowe dla wyboru sklepu internetowego, w którym zrobi zakupy jest to, jaki posiada on asortyment i jakie ceny, bardzo ważna jest też kwestia płatności. Jeśli sklep nie oferuje dużego wyboru kanałów płatności oraz możliwości szybkiego i intuicyjnego sfinalizowania transakcji, klient może zniechęcić się i zrezygnować z dokonania zakupów na ostatnim etapie, tuż przed płatnością. Dlatego aby mieć sprawnie funkcjonujący i przynoszący zyski sklep internetowy, trzeba starannie zaplanować system płatności online. Przyjrzyjmy się rozwiązaniom proponowanym przez Dotpay – jednego z największych operatorów płatności online w Polsce. 

Bogaty wybór kanałów płatności. Dotpay oferuje bardzo szeroką ofertę: od szybkich przelewów internetowych, po różne formy płatności kartą, aż do innowacyjnych typów płatności online takich jak BLIK czy wirtualne portfele. Wybór sprawia, że każdy z klientów znajdzie coś dla siebie. Warto podkreślić, że wiele z oferowanych typów płatności gwarantuje bardzo szybką finalizacją transakcji, co jest kluczowe dla współczesnych konsumentów.

System zarządzania sklepami jest w Dotpay zaprojektowany tak, by obsługa była dla właścicieli łatwa i intuicyjna. Sprzedawca ma stały dostęp do przejrzystego panelu, który pozwala mu na bieżąco śledzić wszystkie płatności, a także sprawnie je wyszukiwać. W panelu zintegrowane są wszystkie sklepy należące do danego sprzedawcy, to także usprawnia zarządzanie zakupami klientów. Z poziomu panelu sprzedawca może też łatwo zarządzać zwrotami czy linkami płatniczymi. 

Dotpay umożliwia wygodne i szybkie generowanie różnego rodzaju raportów, które są niezbędne do załatwiania spraw administracyjnych oraz księgowych. Sprzedawca może sprawnie i według określonych parametrów wygenerować i pobrać bądź otrzymać na adres e-mail raporty z transakcji, wypłat, księgowań, faktur. Raporty dostępne są w następujących formatach plików: HTML, CSV, PDF, MT940. Sprawny system raportowania znacząco ułatwia nie tylko sprawy księgowe, ale też analizowanie sprzedaży, by zaplanować działania marketingowe.

Generowanie dedykowanych linków do płatności także znacząco ułatwia sprzedawcy pracę. Dzięki tej funkcji dostępnej z poziomu panelu, sprzedawca może wygenerować link kierujący bezpośrednio do płatności na określoną kwotę. Link można wysłać do klienta mailem, by usprawnić proces opłacenia zakupów i zminimalizować ryzyko, że klient zniechęcony koniecznością wykonania licznych kroków, by opłacić towar, po prostu zrezygnuje. 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Serwis poświęcony sprzedaży internetowej, płatnościom internetowym oraz ciekawostkom z branży e-commerce. Zapraszamy do czytania.

 

płatności dla sklepów