IVR: teraz możesz płacić kartą także przez telefon

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że karty służą nie tylko do płatności w sklepach stacjonarnych, ale też do dokonywania transakcji w internecie. Dziś zarówno karty kredytowe, płatnicze jak i mało popularne w Polsce, ale istniejące na rynku karty przedpłacone pozwalają na dokonywanie takich transakcji. Prawdziwą innowacją jest jednak możliwość dokonywania transakcji kartą za pomocą systemu telekomunikacyjnego. IVR oferowany przez Dotpay daje taką właśnie możliwość.

Czym jest IVR? To skrót od Interactive Voice Response – tak nazywa się ten system. Jego działanie jest banalnie proste. Klient w czasie rozmowy z konsultantem składa zamówienie, konsultant w specjalnym panelu wpisuje wszystkie wymagane dane dotyczące transakcji. Następnie klient przekierowywane jest do centrali Dotpay. Na tym etapie nie ma już połączenia z konsultantem, jednak może liczyć na automatyczne wskazówki głosowe. Na tym etapie klient podaje dane swojej karty niezbędne do dokonania płatności oraz wyraża zgodę na obciążenie jej określoną kwota. Transakcja finalizowana jest od razu, o czym informacja pojawia się w panelu i jest widoczna dla sprzedawcy. Dzięki błyskawicznej płatności może on od razu rozpocząć realizację zamówienia, co znacząco skraca czas oczekiwania na towar lub usługę.

Dlaczego warto zainwestować w Interactive Voice Response w swojej firmie? Przede wszystkim to system idealny dla firm, które prowadzą sprzedaż telefoniczną, czy to poprzez telemarketing i wychodzenie z ofertą, czy też przyjmując zamówienia przez telefon. Możliwość bezpiecznego i szybkiego sfinalizowania transakcji podczas jednego połączenia telefonicznego znacząco zmniejsza liczbę klientów, którzy rezygnują ze złożenia zamówienia, bo zniechęca ich konieczność wykonania kolejnych kroków w celu dokonania zapłaty. Podobny problem występuje przy wysyłkach za pobraniem, gdzie firma nie tylko nie ma zysków ze sprzedaży, ale też ponosi koszty wysyłki i zwrotu paczki, jeśli klient rozmyśli się już po złożeniu zamówienia, co zdarza się często. IVR pozwala więc zwiększyć efektywność pracy sprzedawców a co za tym idzie obroty i zyski firmy. Z punktu widzenia klienta, możliwość błyskawicznego i bezpiecznego opłacenia zamówienia jest dużym atutem, który może skłonić do wybrania oferty tej właśnie firmy. A także wpływa na końcowe zadowolenie klienta z zakupów, co zwiększa prawdopodobieństwo, że za kolejnym razem także wybierze tę firmą, oraz będzie ją rekomendować swoim znajomym. 

 

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Serwis poświęcony sprzedaży internetowej, płatnościom internetowym oraz ciekawostkom z branży e-commerce. Zapraszamy do czytania.

 

płatności dla sklepów